Content marketeer

Op deze pagina:

    Publicatiedatum: 14/11/2024

    De ACLVB of de Liberale Vakbond is één van de drie representatieve vakorganisaties in België. met meer dan 300.000 leden, 600 medewerkers, 5.000 afgevaardigden en 130 kantoren. Bij elke sociale verkiezing gaat de Liberale Vakbond erop vooruit, als enige vakbond.

    We zijn een échte overlegvakbond, een positieve vakbond. Om resultaten te halen, gaan we eerst onderhandelen. ‘Meer verhaal, minder kabaal’ is ons credo. Liberaal staat voor vrijheid. Vrijheid van denken. We zijn én politiek onafhankelijk én we geven onze afgevaardigden de nodige ruimte. We verdedigen de sociale rechten van onze leden, helpen mensen met hun werkloosheidsuitkering, beantwoorden vragen over loon, arbeidsvoorwaarden, tijdskrediet, pensioen en nog zoveel meer.

    De communicatie- en marketingdienst bestaat momenteel uit een team van 12 medewerkers. Dagelijks zorgen wij voor een positieve en professionele uitstraling van de ACLVB. Nu willen wij een volgende stap zetten en uitbreiden. Hoe? Door onze (digitale) marketing te professionaliseren. We zoeken in dit kader een digital marketeer die dit verhaal kan meetrekken.
     

    Jouw functie

    • Je bedenkt en ontwikkelt creatieve en innovatieve communicatie(formats) waarin de brede werking en aanbod van ACLVB (dienstverlening, voordelen, enz…) wordt vertaald naar boeiende content.
    • Je ondersteunt het communicatie- en marketingteam bij het ontwikkelen van visuele en redactionele creaties.
    • Je schrijft pakkende content voor diverse kanalen zoals blogs, social media, ledenmagazine, e-mailcampagnes, flyers,…
    • Je ontwikkelt cross-mediale campagnes die zowel online als offline verspreid worden.
    • Je optimaliseert de marketingcontent voor zoekmachines (SEO) en voert zoekwoordenonderzoek uit om de organische vindbaarheid te vergroten.
      Je werkt hiervoor samen met onze webmaster.
    • Je werkt mee aan de uitvoering van onze branding-strategie en zorgt ervoor dat onze merkidentiteit consistent wordt doorgetrokken in bijvoorbeeld gadgets en in de kantoren.
    • Je werkt nauw samen met de verantwoordelijken voor zowel interne als externe communicatie.


    Jouw profiel

    • Je hebt een hoger diploma, bij voorkeur in marketing, communicatie, een gelijkaardig domein of gelijkwaardig door ervaring.
    • Je hebt een gezonde interesse in politiek, actualiteit en (natuurlijk) sociale media. Je weet content te creëren die het grote publiek aanspreekt.
    • Je hebt affiniteit met de waarden van een vakorganisatie en bent gemotiveerd om deze op een frisse en moderne manier uit te dragen.
    • Je hebt enkele jaren ervaring in content marketing en branding, bij voorkeur binnen een digitale context. Je kent bovendien de weg in het sociale medialandschap en weet wat werkt.
    • Je hebt uitstekende schrijfvaardigheden en weet een complexe materie op een heldere en overtuigende manier over te brengen.
    • Je hebt interesse in AI-toepassingen en in het verkennen en implementeren van deze toepassingen binnen een communicatie- en marketingcontext.
    • Je hebt ervaring met SEO, content optimalisatie en je houdt voeling met de impact ervan door het raadplegen van analytische tools zoals Google Analytics (GA4) en Matomo.
      We verwachten echter geen diepgaande analyses. Je bent immers een content marketeer, geen performance marketeer.
    • Je bent creatief, proactief en veerkrachtig: je blijft ideeën bedenken, zelfs als een voorstel niet door de selectie raakt.
    • Je bent een teamspeler die energie krijgt van samenwerken, maar je kan ook zelfstandig werken.
    • Je  communiceert goed en blinkt uit in een verhaal bouwen op een originele manier.
    • Nederlands is je moedertaal en je kan je goed verstaanbaar maken binnen een tweetalig team.

    Aanbod

    • Een gevarieerde en uitdagende functie binnen een open bedrijfscultuur.
    • Je werkt samen met een ervaren team dat werkt als een intern communicatie- en marketing-agency. Zo kan je ook een beroep doen op eigen grafisch vormgevers en een videograaf die jouw ideeën vorm kunnen geven.
    • Je krijgt volop ruimte voor eigen inbreng, creativiteit en je eigen ontwikkeling binnen communicatie en marketing.
    • Mogelijkheid om twee dagen per week van thuis uit te werken en flexibele werkuren op kantoor.
    • Een marktconform salaris met extralegale voordelen zoals smartphone, gsm-abonnement, maaltijd- en ecocheques, een 13de maand, jaarlijkse bonus, hospitalisatie- en groepsverzekering en 6 ADV-dagen.
    • Onze kantoren zijn vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.
    • Een functie waarin je een bijdrage levert aan een sociale en boeiende wereld.

    Hoe solliciteren?

    Kies een ACLVB-secretariaat bij u in de buurt voor de beste service ::
    Of zoek uw secretariaat via de kaart