banner-nieuwe-app-ec32.jpg

Vernieuwing van de applicatie eC3.2

05/11/2024 - 15u

Op 6 november 2024 zal de applicatie eC3.2 een update krijgen. Gebruikers worden hiervan tijdig op de hoogte gebracht via een banner in de huidige smartphone-app.

Bij gebruik van de applicatie in een webbrowser via socialsecurity.be, komt u vanaf 6 november 2024 automatisch terecht in de vernieuwde onlinedienst.
 

Hoe werkt de update?

De update voor de eC3.2-applicatie is vanaf 6 november 2024 beschikbaar voor download in de Google Play Store en de Apple App Store. Vanaf 6 november zal inloggen zonder de update niet meer mogelijk zijn. U dient de update dus te installeren om verder toegang te krijgen tot uw elektronische controlekaart.
 

Wat verandert er?

  • Verbeterde gebruiksvriendelijkheid: De update zorgt voor een overzichtelijker en intuïtiever ontwerp, wat de ervaring voor de gebruiker verbetert.
  • Vereenvoudigde inhoud: Het invullen van de elektronische controlekaart is eenvoudiger gemaakt. Het aantal categorieën om arbeid aan te duiden is teruggebracht van 10 naar 4 duidelijk omschreven mogelijkheden.
  • Nieuw uiterlijk: De app is visueel gemoderniseerd.


Wat blijft hetzelfde?

Ondanks de vernieuwde lay-out blijft de werking van de app vergelijkbaar.

  • Gebruikers kiezen de werkgever en de maand waarvoor zij de controlekaart willen invullen.
  • Vervolgens duiden zij in een kalender de dag aan die men wenst aan te passen. In een menu kiest men de situatie die van toepassing is en klikt vervolgens op “Bewaren”.
  • Op het einde van de maand verzendt men de controlekaart naar zijn uitbetalingsinstelling door te klikken op “Verzenden”.

Ook de regels met betrekking tot het invullen wijzigen niet:

Gebruikers moeten hun elektronische controlekaart invullen vanaf de eerste effectieve werkloosheidsdag van de maand tot het einde van de maand. Werknemers in de bouwsector, echter, blijven verplicht de kaart altijd in te vullen.

  • Elke vorm van arbeid moet vóór de aanvang worden aangeduid.
     

Voorzorgen?

Om de overgang naar de nieuwe versie soepel te laten verlopen, raden we aan om alle reeds ingevulde controlekaarten voor eerdere maanden vóór 6 november in te dienen bij uw uitbetalingsinstelling. Dit is echter geenszins verplicht en het is ook geen probleem als dit niet gebeurt.

Vermeldingen op controlekaarten die op 6 november nog niet zijn verzonden, worden automatisch omgezet naar de nieuwe, vereenvoudigde categorieën. Deze omzetting heeft geen impact op de berekening van uw uitkeringen.

Bron: RVA.be

Kies een ACLVB-secretariaat bij u in de buurt voor de beste service ::
Of zoek uw secretariaat via de kaart