De beslissing die Brussels Airlines heeft genomen om zijn klanten vouchers aan te bieden bij de omstreden taxidienst Uber is een domme beslissing en totaal onaanvaardbaar voor de ACLVB. Uber heeft geen eigen wagenpark, maar werkt met chauffeurs en particulieren die hun eigen wagen ter beschikking stellen. Er wordt op alle vlakken een loopje genomen met verzekeringen en sociale wetgeving.
Samen met Brussels Airlines heeft ACLVB acties ondernomen op nationaal en op Europees niveau om deloyale concurrentie uit te schakelen in de luchtvaartsector. Samen met alle actoren op Brussels Airport heeft de ACLVB haar stem laten horen naar aanleiding van de komst van lowcostluchtvaartmaatschappijen die een loopje nemen met de sociale wetgeving.
Dat nu juist Brussels Airlines zijn klanten een ritje met Uber aanbiedt en niet de keuze maakt voor gereglementeerde taxibedrijven op hun landingsplaatsen is voor de ACLVB totaal onbegrijpelijk en inconsequent. Indien Brussels Airlines de samenwerking met Uber blijft behouden, getuigt dit dat deloyale concurrentie geen issue is voor Brussels Airlines.
Als Brussels Airlines niet terugkomt op haar beslissing om haar klanten te vervoeren via Uber, en niet met gereglementeerde taxibedrijven, zal de ACLVB dit aankaarten op Europees en internationaal niveau.